11 June 2009

11-06-2009

hari ni 11-06-09..bersamaan 17 J'Akhir 1430H...aicehh...
lepas isya' malam ni genap la usia perkahwinan kami yg ke-4...

ok la,malas nak taip panjang2 lagi...
nak wish ke hubby ke..
nak roman-romantik ke...
malam-malam nanti la kan..
wah..!!time sangat bagus kan...
malam jumaat gitu..awww...!!!
sambung nanti ye...
have to go now...papai....!!!

10 June 2009

ikan la pulak...

semalam pergi Sai Ying Pun Market,ikan tak berapa nak ada la..
yg dapat ikan tongkol seketul..besar sedang elok je la..
tu je la ikan yg aku dapat beli..
payah na la nak cari ikan yg sedap dimasak...
macam bukan musim ikan je skang ni..
chettt...ikan pun ada musim yek...;p
ikan tu banyak benonya kat sini,tapi pelik2 lak aku tengok..
tak berani nak beli...ikan kat sini huduh2 tau..
ikan pari pun tak de..aku ni ngidam nak makan asam pedas ikan pari benonya..
haihh...bila la kau nak ada ni pari...!!

tapi semalam ada ketam..murah2 lor...beli la sikit..
bukan apa selalunya ketam tu bukan main mahal lagik..
hubby suka tu kalo masak ketam lado api...
mungkin masak ketam kot malam ni..

hurmm..okela...
nak gi tengok anak dara dua org tu watpe..
sonyap je nih...
jumpa lagi...daa.daaa...!!!

Sai Ying Pun Market

09 June 2009

ada lagi laa...;p

Holla..!!

I'm still here..thihihii...almost 2 weeks dah aku tak update blog..
rasa macam penat je sepanjang minggu...
nak buat entry sabtu ahad mmg xboley la kan..
coz i nak spend time utk bermanja2 ngan hubby..uhukss...

lagi satu bukan apa,next month kan kitorang nak pindah...
so,dah mula pack barang2 serba sikit...
hari ke hari..sikit demi sedikit...settle la kan..
ikutkan bulan depan tu,tp pelan2 buat la dr sekarang kan...
tak la kelam kabut nanti...

insya'allah..hari ni nurul akan jenguk blog korang sume...
kalo tak semua...antaranya la kan..
kira blog-walking la hari ni..huhu...
rasa mcm lama dah tak add komen kat korang punya blog kan..
ada setengah dari blog uolz tu,tak boleh nak view lansung..
tak tau la sebab apa..tetiba kuar je 'operation aborted'..
mungkin pc nurul ni yg mengong sikit gamaknya...
xpela,blog-walking guna laptop je arini...

anyway,aku rindu gile kat korang sume..
meh nak kiss sikit...muuuaccchhh...!!!

sekian...:)

29 May 2009

Check-up lagi...

rabu aritu gi pregnancy check-up kat Endocare Centre..
buat full scan biasa dan 4D juga dgr degupan jantung si kecik ni..
Alhamdulillah semuanya dlm keadaan sihat dan baik2 saja...

sejak dah tahu si kecik dlm perut ni mmg confirm baby boy..
me and hubby dah mula panggil jr dlm perut ni 'cik ahmad'..hehehee
nama penuh akan di reveal kan later ok!!
tapi sayangnya..'Cik Ahmad' tunjukan mukanya dr sisi pula..
dah tu lengannya dok hadang kat muka lak tu..
jadi xbape jelas la mama ngan ayahnya nak tgk..hmm...
xpela...hanya beberapa minggu je lagi,
pasni mama dah boleh tatap wajahmu sepuas-puasnya sayang...

lepas ni harus kerap lagi jumpa dokter..
selang 2 minggu sekali pulak...
ye la..dah nak dekat2 ni kan...

ni gamba scan aritu..
xtau la korang leh tgk jelas ke x..
byk lagi,tp cukup la satu ni je saya upload ok..;)

*Update*..^_^

Gud morning eberibodiiiiii........
mood sangat malas untuk update..*tp nak update jugak*..chaittt..
sangat mengantuk okay..coz cuaca di luar sangat best..
sesuai sangat utk sambung tido...
tapi if tido takut feel lebey..tak bangun2 lak bawak ke tghari nnt..huhu

since last saturday hk ni hujan tak henti...
hujan datang bolak balik lak tu...
errrr..bolak balik maksudnya kejap hujan..benti..lebat balik..benti...
haihhh...ulang-ulang gitu la kan...senang cite..;p
erm..besok kalo cuaca ok,kalo hari cerah me and hubby plan nak pergi Disneyland...
nak bawa anak dara dua org ni ha...
sokmo sebut mickey mouse...mickey mouse dah..
tgh ni okela kot,boleh g la..mama pun still leh jalan2 lagi...
kaki belum sakit2,lenguh-lenguh lagi kan....
nnt kalo dah hujung bulan 6-7..weeihhh...tak daya rasanya..
kalo jadi esok,mungkin pergi lepas lunch kot...isi perut dulu..
boleh lepak sampai malam kat sana...boleh la tgk bunga api kan..
pergi sebelum ni tak sempat nak tunggu malam pun..
mana taknya..dah dari pagi kan..sangat capek utk tunggu ok..

anyway,semalam kitorang lepak2 kat Tung Chung...
oh ye,semalam hong kong cuti ye...
ada perayaan apa ntah...dragon boat festival kalo tak silap...
kitorang layan ais kacang ngan mee seafood yg ntah apa2 rasanya...
perut dah lapo...telan je labuuu....
saya kongsi semangkuk mee ngan hubby..tu pun dah banyak...
oke,tu je la..berderet pulak bebel kali ni..

meehon seafood

ais kacang bodo2 gini pun dah RM10 korang...mengong kan..T__T

21 May 2009

maternity wear..

tadi dok ralit tengok maternity stuff kat shopping online...
huhu..banyaknya yang aku berkenan..
saat ni terdetik pulak nak beli itu ini...
dan2 sumenya aku rasa tak cukup..
terutama long sleeve blouse ngan maternity pants..
cantik-cantik pulak tu..huhu

adalah sudah dirancang utk membeli beberapa perkara..
apa yg aku pakai skang sume dah rasa kecik...
perut dan breast dh makin besau..makin xmuat dah aku rasa..huhu
walhal masa mula2 beli tu mmg hok mengandung punya dah..
tengok le betapa berat badanku sudah naik dgn jayanya..cess!!
nasib baik katil tempat aku beradu masih boleh tampung badan aku ni...^_^

"errrr.....En.suami..En.suami.."
minggu ni kita kuar beli apa yg patut utk saye barang seketul dua ye bang..
dun wolly...xnak spend bebanyak pun beli sume tu...
coz saye nak pakai for another 3mnths jer lg..
cukupla barang sepasang dua baju dan suar tecik utk saye je...ngeee
*ayat cover semata*

bkn apa2pun,aku nak tambah yg bwh ni je ha..
WAJIB beli utk aku la kiranya ni ok..huhu

maternity support-harus utk aku..
maternity bra/panties..nak tambah lg..yg ada sume dh kecik ku rasa...huhu

20 May 2009

no idea what to blog..^_^

xde mood nak update... xde idea lagi satu...
bosan pon ade... kenape ek..?!!
dua tiga hari tak keluar rumah ni..
tak kena angin luar kot..
tak meranapkan duit hubby pun ye gak nih..huhu
tengok kat luar rumah panas je ha..
tak koser lak nak berjalan2...

biasa,kalo bosan tak hengat tu..
aku sensorang turun g central ni..
g masuk shopping mall ke...cuci2 mata..
kalo tak shopping..window shopping pun jadikla..
janji aku puas hati..!!
tapi tak pernah pun window...
last2 shopping gak aku..mwahaha...!!
nasib la kalo my hubby tinggal duit banyak kat rumah kan...
asal aku nampak je..aku rembat..peduli apa...kui3..

okela,nak isi perut jap..
ntah kali keberapa ni aku pun xtau...
krokk...kreekkk..bunyi perut ni ha...
lapo weh...
daaa..daaaa..!!

19 May 2009

Tagged by Kak Fa'e (thanks kak!)

hari ni saya nak bayar hutang tag dr akak dibumi sakura ni..
meh layan tag dulu weh..

Anda rasa anda hot?
hot?oh,kenapakah perlu ada soalan macam gini..
tidak!saya tak rasa saya hot atau berkelihatan hot..
saya hanya suri yg hanya duduk di rumah sajork...
tp kalo nak tau,yg selalu hot adalah temper saya...mwahaha..

Upload gambar kegemaran anda
gambo budak gebus dua orang nih...

Kenapa suka gambar nih..??sbb kakak ngan adik nampak sama2 bollat..

Bila kali terakhir makan pizza?last 2 m0nths kot..kat barakat,kedai pakistan di sini..

Lagu terakhir yg anda dengar?
lagu yg anak2 ku dok layan skang le..lagu bolo-bolo..
habes ngan mama skali kena layan sama...huhu

Apa yg anda buat selain selesaikan tag ini?sambil minum milo dan makan sepotong apam..

Selain nama anda sendiri, anda suka dipanggil ngan nama apa?
mama,honey,ayang,baby....Awwww...malu ai...kihkih..

Mangsa tag seterusnya jatuh kepada...;
kak vender
kak neeza
kak yan..

dipersilakan buat ye akak2 bertiga..

oke..Done!
homework dah selesai ye kak..
sekian..

p/s: tak koser dah nak edit line..

Syukur...

Assalamualaikum...

dua tiga hari dah tak update blog ni..
almaklum si nafeesa kurang sihat sejak hari sabtu tu..
bila anak tak sihat ni..mood pun jadi kureng nak update bagai..

alhamdulillah..syukur..
nafeesa dah baik dari demamnya..
semalam dah mula bergelak ketawa,berguling bergolek ngan kakaknya..
senang hati aku tengok dah...
dah tak risau mamanya..

dikesempatan ni,nurul nak berterima kasih pada sume..
atas komen2 korang yang wish moga feesa cepat sembuh..
semoga Allah membalas budi baik kalian sume dgn sebaik2 pembalasan.
Amin

17 May 2009

Feesa not well...:(

nafeesa not well...hari ni hari kedua demamnya..
semalam mamanya tak boleh tido lena..
selalu tersedar tgk feesa tgh tidur...
badan feesa panas sgt semalam..hmm..:(
kesian feesa menggigil2 bila mama jelum dgn air asam jawa tu..

agaknya feesa demam nak buleh bercakap kot..nak besar..
tak pun nak tumbuh gigi lagi..ye ke nafeesa..??
kalo la betul proses2 gitu perlukan feesa demam..
hmm...susah hati la mama awak sayang...
tak lalu hati mama tgk awak demam...
bagi mama je sayang..demam awk tu..

p/s: get well soon..mama doakan sayang..

15 May 2009

Award Terima Kasih...

dapat award ni dari uncle dot..
ye..saya didenda sbb lalu tempatnya...
tapi denda2 pun saya dapat award tau..
heee..tenkiuq uncle dot ye..
saya dah gantung kat sini ha..
lenkali bole kasi lagi...;)


14 May 2009

Makan petang...

masa kecik2 dulu..even until now kalo ptg2 kan..
sambil duduk2 kat rumah ke..duduk2 atas buai dpn umah tu ke..
my mom selalu buat cekodok ikan bilis nih...
kira ni salah satu feveret aku la masa kecik2 dulu...heee
then aku suka kalo cekodok bilis ni digoreng garing..
mmg layan kalo tgh panas-panas tu...

so even bila dah kawen..dah beranak pun..
aku selalu akan buat cekodok ikan bilis ni dimasa2 santai juga tak santai...
ye la..kenkadang tu my hubby mintak nak makan cekodok tgh2 malam..
org dah nak masuk tido..time tu la dia nak cekodok..haihh...
nasib la dapat isteri solehah mcm saya ni...
buatkan cekodok dgn senang hati walau pun muka dah tepek krim bagai...ngeeee^_^


cekodok ikan bilis..

so dipendekkan citer...
saje nak gtau ni la menu makan ptgku hari ni...
heee..sedap weii...
hidang panas2 ngan teh o yg panas jugak...
wah...*heaven*...;p

*****************************************************

yg ni lak menu makan ptg semalam...
adik beradik cekodok jugak la..

tp dipanggil cucur badak...
korang jgn gatai2 ye tanya mana badaknya...
ada gak yang kene geget2 ngan aku nnt...ngeee...^_^

inti dalamnya..

cucur badak...

kutip award lagi..(^_^)

satu atau boleh dikatakan dua award lagi aku dpt hari ni..huhu
award kaler hijau yg cantik ni dtg dr kak neeza..
katanya,sume followers harus amik..
dan harus gantung leklok kat blog masing2..*ni sayer yg kata*..;p

oh!bila la saya nak boleh ada 100 org followers ye korang..
bape bulan..bape tahun lagi ntahnya...huhu

apapun..big mmuuacchh la kak for u..heee..

Award again..fr kak vender.

Assalamualaikum...

sekali lagi blogku ini diberi award beserta tag skali..
this award datangnya dr kak ct..
apapun.thanks utk kak ct dan pemberi award ini..
2nd award nih..rasanya lah..huhu..^_^
heee...i likee....the best blogger award u...
bukan calang2 ye..bukan seposen dua ok..hiks
ingat artis je ke leh dpt award2 nih..


ermm...layan tag pulak..

1. Anda seorang bintang??
ye..saya berbintang Aries..buleh..?!

2. Berapa bintang penulis harus bagi utk blog anda? ..up to u..ngee....!!!

3. Adakah penulis seorang yg sombong?
eh..xla..kalo dia sombong,saye xdpt award ni taw..tol x kak..?!heee

4. Dari mane anda mengenali blog penulis?
dr mana ye...dr tuan punya blog kot..coz sblm tu,dh kenal kak ct dlm forum..

5. Anugerah ini ada berapa warna?
ada empat..hitam,kuning,biru dan putih..

pastu kena kongsikan ngan 3 org blogger..
sape yer..rasanya masuk blog sesape sume dah ada..okela,nurul nak kasi pd follower nurul sume..mana yg belum ada silakan ambil ye..

13 May 2009

blog walking-keje hr ni..huhu

baru selesai bekfest..burrpp..alhmdulillah..
pagi ni makan bihun goreng ngan minum milo je..
pasni lak..baru nak mandi..nak pakei wangi2..huhu
lambat sket mandi ini hari..isi perut dulu wei...

hari ni saye nak isi masa nak jenjalan kat blog korang sume..
anyway,I will try update my blog ptg2 nanti ok..
bye..muacchhh!!!