01 January 2009

HappY 2oo9..

SELAMAT TAHUN BARU BUAT KALIAN SEMUA...

30 December 2008

again..???

salam buat kalian semua..
ufff..!!lama banget seyh gue xjenguk ini blog..

xtaw la korang..skang ni aku rasa macam malas gila nak hadap pc..
nak update mendalah bagai la..
xtaw la nape kan..
mungkin sbb aku berbadan duakah..??!!awww....;p

ekceli aku rasa aku ni bakal dapat sorang baby lagi la...
dua kali dah aku guna pregnancy test..naik dua line tu..
tapi satu tu kabur..mengikut pengalaman aku la sblm ni kan..
kalo gitu mmg dah lekat lew jawapnya..hohoh..
musim2 sejuk gini mmg mudah je melekat..mwahaha..
tapi nanti nak p jumpa doctor,nak confirm balik..
next week la kot..minggu ni hubby sangat2 sibuk..
dan saya xkan pergi tanpa suami disisi saya..huhu...ayat xboleh blah..!!

macam tu la korang citernya..
saja aku nak maklumkan..sbb musabab aku dah lama xupdate blog aku nih..
sebab utama..MALAS..!!xde idea pun ye gak..
tapi nanti2 kalo aku ada masa aku jalan kat blog korang ye...
jumpa lagi korang...bubbye...!!

gue tepek gamba gue utk korang lepasin rindu..kohkohkoh..!!sila muntah semua..



16 December 2008

Kek Lapis Asam Manis..

berjaya!!mwahaha..tu je yg aku boley cakap..;p
ni projek minggu lepas sebenarnya..
masuk blog sweethoney,dia wat entry kek asam manis daa..
terliur wa tengok beb..haha..dah mcm org mengidam kan..
cari bahan2 kek suma..mujurla haw flakes berlambak kat sini..
walla!mmg xrugi korang2 try wei..
mmg shedap!!huhu..
tapi versi aku ni xsekemas org laen buat la..
asal ada rupa kek,okay dah pada aku..

tenkiuq ye izza...
ko sudi share resepi ngan org laen..
erk ..ni nak gtau..minah sorang ni school mate aku masa sekolah rendah..
dari darjah satu lagi..bak kata orang, zaman2 hingusan..
tapi xsangka jumpa balik skang nih...
tu pun sebab aku google nama minah ni..
huwaa..ko tgk izza..betapa aku ni still ingat kat ko..;p

apapun,thnx sekali lagi...
resepi yg ko bagi ni mmg mabeles!

15 December 2008

tag workstation..

firstly,minta maaf bebanyak kat kak atty..
nurul dah lama dapat tag ni,tapi sokmo tertangguh je nak buat..
benda simple je kan..

mmg aku perasan,aku byk hutang tag ngan org..
korang tak kisah kan..lambat ke or aku dah lupa ke..tag suma tuh..
tapi xpe kan,lambat pun okay lagi apa..!!
dari xbuat lansung..mwahaha..
nurul singgah blog kak vender,org tu pun baru bayar hutang..kui3..
oke,kak atty...nurul bayo ye..muaccss..!!;D

rules:

snap work station anda..then... taruk link blog anda kat
bawah gambar work station anda...
iaitu bersebelahan dengan link-link blog yang ada..(makcik xbape nak paham yg nih..);p
tengok contoh yang dibuat nih...
begitulah seterusnya sampai bila-bila,
ok...sekiranya tag ini berkembang...
pasti akan ada banyak link-link di bawahnya...
tolong pass tag ini pada tujuh (7) blogger lain...
pass la pada siapa-siapa..- rasanya xde nak tag sesape kot..
sume dah buat gamaknya..huhu

kemas je rupanya..tapi bila anak2 ku dok main kat situ..melekat la milo,susu..bagai..huhu

08 December 2008

Salam Aidiladha utk semua..

Salam aidiladha juga selamat bercuti buat korang semua..
Selamat makan rendang..dan pd mak2 org selamat menghiris(hiris ke...) daging korban ye..
Kami kat sini sambut raya korban esok..(selasa..)
lewat sehari dr malaysia..hari ni tak cuti lagi..
Malam ni kak su jemput datang rumah..
alhamdulillah..rezeki makan..;p
apapun semoga aidiladha kali ni akan merapatkan lagi ukhwah persaudaraan yg terjalin sesama kita sebagai umat islam..aminn

RaNtai GaYut

korang..masa jalan2 kat wan chai aritu kan..
kat tepi2 jalan tu ada jual bendalah ni ha..
seyes..sebenonya aku sblm ni kurengg sangat nak pakai 'rantai gayut2' gini..
rimasnye la aku rasa...
tapi hari tu..amoi ni jampi hape ntah kat aku..
aku leh tarik tangan hubby lak nak usha sat...
telek punya telek..rasa cam berkenan plak..
tapi,sesuwai ke ngan aku nih..
tanya kat hubby,hubby kata cantik yangg!

urmm..ni yg buat nak sambar satu nih..
erk bukan satu..rasanya nak 2/3 plak..
anak dara ada dua org kat umah lagi..heheh..
yg kat umah tu pun leh tahan bab2 gaya bagai nih..
amoi tu sporting..kasik lak kitorang amik gamba kat tmpt dia menjual nih.

apa laie..kalo korang..korang atau korang yg lain rasa nak..
gtau kat aku ye..
kalo korang berkenan,aku leh belikan..
kang nnt kalo aku beli..katakan la buat souvenir,ada yg xberapa kenan lak kan..
baik gtau sendiri..

nnt kalo dah byk permintaan..aku nak wat bisnes..chewwahh!!
tapi mmg ye la,dr aku dok rumah xde wat apa nih..
baik la buat income sendiri ye x..
at least ada benda aku nak buat..
aku boleh selalu keluar..alasan..?cr barang org order la beb..mwahaha..
macam la aku ni kaki jalan sangattt....oke la...layannn...

ladies accessory

disuruh lagi aku try yg tu..

oke x oke...oke ke x..huhuhu...(hubby still leh senyum..) sabo ye cayangg...

apala motip ini gamba..kui3

see...banyakkan leh pilih..

06 December 2008

Makan..

sabtu lepas,buat makan2 kat rumah..
kali ni turn kitorang lak nak jamu kengkawan..
kebetulan ada anniversary akak sorang ni..
so kitorang sambut sekali la..sungguh sgt terharu kak su..(nama akak ni..)
tapi aku anggap dia dah macam mak sendiri..anak dia yg sulung pun tua setahun dr aku..
anak dia umo 23..so taw sndiri la umo aku bape ye..
aaa....saya mama yg masih boleh dikatakan muda ye cik2 puan sekalian..ngeh2..:p

menu on that day..mwahaha..nasi ayam okay..!!
tanyala sape yg buat..!!err...aku la..selaku tuan rumah kan...:p
jadik saudara saudari sekalian,meh kita jamu mata layan pict ok...;D


hidangan di rantau org..

The very happy couple who just celebrated their 24th wedding anniversary.

Persatuan Ibu2 cun HK...mwahaha..

antara yg dtg..

04 December 2008

sambungan..

sambung lagi kat sini..heheh..
maleh nak buat entry aku ni panjang berjela..
habis beli tu..terus balik rumah..xsaba tgk reaksi tisya & nafeesa..
rupanya bukak je pintu rumah..tgk dia tgh pgg baby dia yg lama..

mama xnak tunjuk beli apa2 lagi..saje nak tgk keletah dia ngan adik..
nampak je plastik bag,excited tisya nak tgk isinya..
geli hati mama ngan ayah tgk awak berdua ni sayang..

mama dah mmg siap on camera dah..

dok godeh2 tengok..

"ni adik punya ye mama.."tetotnyerr..!!

aksi kakak ngan adik..

baby utk kakak

si tisya dah pandai nak minta mcm2 skang nih..
asal nampak apa2 je dalam tv..suruh beli!hmm.."botak pale ayah sayang.."
baru2 ni,dok cakap sendiri kat ayah..
"aya,nak ebi ndi..."korang paham x?huhu..mmg xpaham kan..
anak dara aku ni dok minta baby mandi..ala2 yg siap ada bath tub bagai tu..
ayahnya pulak..mmg kalo apa2 yg anak nak..beli saja..
harap jgn sampai ke beso la biasakan gitu kan..not gud..

memandangkan dah lama gak kitorang xsopink mainan sikecik nih..
so ayah pun ajak mama keluar p carik mainan yg kakak nak tu kat toys r us..
haha.."terbang melayang duit bapak kau nak oii...":p
meh tgk mama derang pulun cari mainan anaknya..kui3

adakah aku nampak tembun dlm ini gamba..:p

yeah!!harus diteliti sume..


isk!ada lagi jual asing2..mmg sah ranap ayahnya ..huhu

ini utk adik nafeesa..shumel x..?!

01 December 2008

stanley

Dalam sakit2..lenguh2 badan,bengkak2 mulut masa tu..
bawa gak anak2 g stanley..sesambil jenjalan..
oh ya!nurul dah sihat walafiat sekarang..
thnx pada kwn2 yg ambil berat ttg diri ini..chewwah!!
aritu mmg xboleh nak bertahan..
mujur la sepanjang masa myhubby sayang ada disisi...
tolong2 urut..tolong2 gosok...
kihkihkih

sambung cite lagi...
ingat hari tu nak beli baju bebudak 2/3 helai sorang..
alih2 dapat sehelai sorang..
kakak ngan adik dah boring agaknya..
mama lama na dok memilih...
jadikla..dari xde kann...
dah tghari lapo lak,abang beli roti je..
malas nak masuk mcd...lgpun xde apa yg sedap leh makan..
tekak xleh terima la...
okela..kita layan gambo je la ek..



dah nak sampai masa nih..

my princesses..

with mybuchuk nafeesakakak kalo dah dpt mood bergambar...

pot luck

morning sume!
haiyoooo
rindunya gue kat blog!hihi
macam lama gile xupdate..

okela..tarik napas..pelan2 lepas..
nak update citer2 basi minggu lepas..kui3..
gamba ni kan,masa wat pot luck kat rumah zaza.(jumaat 2minggu lepas..)
aku bawa rendang,ada yg bawa gulai lemak udang,ada rebus2 ulam..
kali ni ala2 kampung sikit menunya..
kebetulan dia sambut besday husband dia..
kitorang datang meraikan sekali..


tgk menu diatas!nmpak rendang yg saya buatkan..:p

baca doa makan dulu..


24 November 2008

Malas!

Salam senin korang semua..huhu..
hurmm...arini still xbape sihat lagi la..
Pelik la,asal malam je badan aku panas sesangat..
pg td hubby pun cakap semalam bdnku terlalu panas..
bila bangun pagi nih,lenguh2 badan..
kira aku demam kali ni macam melarat2 lak..
paling terasa bila malam la..
sakit tekak xhilang2...
nak telan ayaq liuq pun sakit korang
rasa macam malas nak buat apa2...

sebenarnya byk gak ku nak update..
ye la,walau xberapa sihat..hari minggu tetap keluar bawa anak2..
tapi nnt2 la..bila badan ni rasa kuat sikit ye..
saja nak gtau sahabatku semua disini..xpe kann...:)

okela..kita jumpa lagi nanti ye..
rindu kat korang semua..
nnt2 ku jalan kat blog korang ye..
sayangg korang...

20 November 2008

aku dah laloq

Semalam p klinik..aku ni tgh demam okay..sila beri perhatian!!waaa..ampunn...:p
sakit tekak wei..pedih sangat plus ngan selsemanya...sob..seb..sob..seb nya..
haduii..xtahan mokcik..

pagi ni dah telan ubat...sekali ngan syrup nya lagi..
pale mokcik dah tingtong wei..
rasa nak cari tempat beradu je nih...
abang..awk xnak balik ke tgk yayang awk nih...erk...(sila buat xtaw ye..):p
sbb pokcik tu knkadang bukak ini blog juga maa....kui3

huih..3biji ni aku telan sekali..rasa sangkut kat anak tekak dah..

aaa..dua beradik nih dah cukup buat aku laloq..dan dan tu aku rasa ngantuknye..



okla korang..sayer nak titun dulu ye..nak kasik ini ubat betul2 jalan maa...nak mimpi yg indah2..
pd mereka2 yg keje,jgn jeles ye..
nak titun meh ikut sayer sekali...:p

sharing is caring..

okay..td aku baca metro arini..
saje la nak share kan..walopun ku taw dah tentu kalian sume baca..kann..
dr xde entry bek aku selit info/petua gini kann..
at least ada la gak bahan baca utk korang termasuk aku sekali..:p

seyes!aku mmg suka kalo baca bab2 petua rumahtangga nih.
sekurang2 kita leh perbetul silap kita atau buat apa yg harus dilakukan..
yg sebelum ni kita xpernah buat pun..
jadik,meh kita sama2 baca 63 petua yg diberi oleh Datuk Dr Fadzilah Kamsah.Bagus utk jadikan amalan pd org2 yg bercintun diluar sana dan pd mereka2 yg sedang melayari alam rumahtangga..(aku le nih..)

kah..kah..kah..panjang siot..silakan baca!

1. Doa yang berterusan.

2. Patuh ajaran agama.

3. Murah dengan pujian.

4. Murah dengan khidmat.

5. Murah dengan belaian kasih sayang.

6. Murah dengan sentuhan.

7. Mencari kebaikan pasangan.

8. Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.

9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.

10. Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.

11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.

12. Berfikiran terbuka - boleh tegur menegur.

13. Berani mengambil risiko emosi - tegur/perubahan/berpisah sementara.

14. Menilai dan memberi keutamaan dalam kehidupan.

15. Tolak-ansur.

16. Menghormati dan mengambil kira ‘gerak batin’ (intuition) perempuan

17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.

18. Sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak boleh dielakkan.

19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.

20. Sanggup berkorban buat pasangan.

21. Menghormati pasangan.

22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.

23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.

24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.

25. Sentiasa bermaafan sebelum tidur.

26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.

27. Meletakkan hak kepada pasangan.

28. Tidak menjadi hamba kepada pasangan.

29. Berubah secara kecil-kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.

30. Mengawal marah. Buat perjanjian.

31. Mencari penyelesaian dalam situasi ‘menang-menang’.

32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.

33. Menghormati sifat semula jadi pasangan.

34. Memahami peranan ‘pasangan’.

35. Hubungan perasaan sesama pasangan.

36. Jangan simpan ketidakpuasan, sedih, marah atau benci dalam hati.

37. Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.

38. Sengaja merancang untuk membaiki hubungan suami isteri.

39. Tujuh kali puji dan satu teguran.

40. Sebut ‘I love you’ sepanjang masa.

41. Banyakkan bergurau dan bermesra.

42. Sentiasa berterus terang.43. Beri masa untuk perubahan berlaku - sabar.

44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.

45. Elakkan salah pasangan.

46. Cari titik pertemuan.

47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.

48. Lebih banyak memberi daripada menerima.

49. Minta nasihat, pandangan atau maklum balas daripada pasangan.

50. Sentiasa bersemangat - bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.

51. Seimbangkan hubungan dari segi:
(a) Mental, pendidikan dan ilmu

(b) Emosi

(c) Fizikal dan ekonomi

(d) Sosial

(e) Spiritual

52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa).

53. Tidak terlalu mengongkong.

54. Tidak bertindak bersendirian.

55. Memberi peluang untuk berbeza:
(a) Pendapat atau pandangan

(b) Hobi

(c) Kegemaran

(d) Makanan

(e) Cita rasa

(f) Warna pilihan dan pelbagai

56. Humor atau lawak dari semasa ke semasa.

57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.

58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).

59. Tidak meminta yang bukan-bukan.

60. Bentuk undang-undang atau peraturan dalam rumah tangga.

61. Mencari kelainan dan perubahan positif.

62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.

63. Reda, syukur dan tawakal kepada Allah s.w.t.

nota jari:abang..!!kalo terbaca..sila perabehkas..jange cules sangas..okes..lebius!!:p

17 November 2008

North Point Park

Okay..ni sesi bawa anak2 main..
cam biasa la kalo bapak derang ni coti..leh jalan jauh sket kan..
ni pic sblm g umah membe sabtu lepas..
pagi2 tu sejuk bukan main..alih2 panas terik lak..
Cuaca kat sini leh pusing kalo gue ikutin...
semata2 nak main kat taman luas sikit,sampai ke North Point ayah bawak..
suka sgt2 dua beradik nih..
dah pandai main sesama..senang sket mama..:D



erk..abaikan minah ngan mamat yg tersengih tu...:p
kui3..ai nak nyelit gak..