06 November 2008

mybloved tisya.


hurmm...anakku si tisya skang ni sokmo nak pakai diaper je..
sblm ni okay je..jarang sgt pakai,kencing leh gtau..
xtau penyakit apa lak dtg kblkgan nih,kncing pun xreti nak gtau..
alih2 dah basah suar,carpet sume..pastu leh senyum gedik2 lak.hmm..
adeh..tahula kalo dah bachin ngan bau kenshing bbudak nih..
segan lak nnt org dtg umah bau sana sini..
aku sndiri pun xtahan kalo dh bachin suma.
"kakak..kakak..napa camni sayang.."
cepat tukar peel ye..jgn kncing ikut dan..cian mama taw.
ayah dah nak tukar carpet baru je dah..tp nnt kalo kakak sokmo camni..lbh krg sama je..
kakak dah cerdik...adik lak nnt ganti tempat kakak..bila nak besar anak2 mama nih..=)

04 November 2008

Karenah si Kakak.

si kakak nih kalo mama dok dpn pc,
sat2 tuh suruh pasang lagu burung kakak tua nyer..
shusah mama nak brblogging taw..huhu
yang si adik pom leh tahan jugop.
dgr lagu dok hentak2 kaki..
pendek kata,kalo mama ngan ayah layan tenet br2..
derang sekali dok melangut..

utk tidak buat kakak kaco ktenteraman mama dok pan pc,
aku letak laptop skali headphone kat dia..
bagi milo sebotol..
pasang lagu sulis kesukaan die tuh,diam terus..
"ten..u ma.."tau kata tima kasih lak tu..
ku pasang pom slow2 jah..
xelok pasang lagu kuat beno kat telinga bebudak..
kira dah cam lam gambo kat bwh ni..
shelamat le mama die layan tenet,porum bagai..hikss.:D



03 November 2008

BABILA - Local Brand

Salam hari isnin buat semua..
Korang pekabo..sihat x??Semalam coti g 'nyongkek' mana??!
sayer cam biasa la kan..kemana hubby situ ler sayer..kui3..
Usshh..xleh nak jalan mana arinih lew..hujan ribut melanda HK..
kat luar pun gelap xnmpak hape sudah..
brg basah dah xbape nak ade..
smlm hubby dah ajak p beli suma..kata pulop leh g sndiri arinih...
dah hujan ni..nak g camne..??huhu..
mkn je la apa yg ada..


ermm..nak cite prgram smlm nih..huhu
kol 11am smlm sayer teman hubby g jemputan raya..raye ke lagi..?!
sbnrnya sayer xdijemput pun,hubby sajork..
chaiitt..pe salah bw wifey skali kann..
okayla..!hubby dah suruh ikut..sayer dgn menurut perintah pun ikut la..
tp sy tunggu kat luar..ish..ish..
xkan nak tunggu 2jam lebey snsorang kan..
baik aii mengulau tempat lain jah..


Dgn sorang diri aku pun berjalan le..
Masuk satu kedai..kuar..masuk kedai lain lak..huhu..
Hubby kasik pgg cash lak tuh..yeahoo..!!
tp cash tu utk aku..dah alang2 kuar ngan die..baik die bayokan je..ye dop..?!
bedalla..!!

masuk BABILA smlm..WOW..!!SALE xhengat punya..
erk..kat msia ada BABILA xwei..
kang kalo gue pakai kat sana org dok gelak xsudahh..ntah2 kene kutuk kaw2 punyer..
dah brand BABILA kann..
Ini local brand..leather betol..
sbb tu le aku sukee..leather pun..bkn dtg dari kulit 'menate' tuh yek..nama je la dkt2..
Dr 600lebey turun 300lebey..dolar HK..
mmg aku nak rembat weii..
tp hubby ku xde..nak gak minta pndapat die kann..
aku ngan slumber suh amoy tu smpan dulu utk aku..
nnt ku dtg ngan hubby smula..tu pun nak kena bayo deposit 20dolar..
seb baik 20..ku bayar je la..dtg sejam lebey lagik..

Dahla..maleh nak ckp pnjang..kat atas dah brderet gue tulis..
kang boring gilew awk2 suma baca..
apapun,thnx buat sygku sbb belikn sayer beg tuh n yg lain2..
cash yg syg bagi selamat xterusik..kui3
korang tgk gambo je eh..
shebut betul2..!!ekekek..
beg ni le..shantek x korang..??!!ckp shantek kalo xnak kene geget!!

01 November 2008

Buhsan!!

arrggghhh..!!xtahu gue nak create apa2 citew pasal gue dong..
rumah ni pun dah menyepi bbrapa hari kblkgan nih..
keje as surirumah tangga xbyk nak diceritakan le..
korang sedia maklum la kan..
jadi bini ngan mak org ni..rutin sama aje..
rasa cam nak kije..tp..err..lakiku suruh jaga anak2 kami je..kui3..
mmg la duit masyukk je..tp..sometime..boring gak kan..kann..

ufff...forget bout it..!!
arini sayer nak tepek gambo yg diambil bbrapa hr yg lalu..
tepek je la kann..penat2 asben aii dok shot u..huhu..

nmpak tangga kat blkg nih..?! haa..rumah sayer kat atas tu jah..abaikan posingku yg ala2 tuh yek.

abeku suh wat muka slumber..bkn slalu dpt amik gambo ngan jackie nih..huhu

tgk nih..jackie jd model bawang sudahh!!kui3

29 October 2008

HONG KONG-IFC

Dating with chayemku deepavali yg lalu kat IFC...
nak g beraya xdak sedara kat sini.huhu
g beli baju utk anak dara 2org tu..ZARA blh tahan murah skang nih.

ni gambo IFC(International Finance Centre)
kira tower paling tinggi kat HK nih la.Ada 88 tingkat sumanya..
Aku mmg leh cnfirmkan bbetol le..sbb aku dah kira satu2 taw..hikss
Salah satu babak filem Tomb Raider was filmed here..si Lara terjun dr tingkat 83 tuh.fuiyoo..
ni dr yg aku baca erk.. aku xtgk pun derang 'sunting pilem 'kat sinun..
coz derang xkasik tau sama aku pun..chaiitt..(ayat xboleh blah..)
saje snap jah,leh masuk blog..dah xdak citer sndiri..kui3





pict ni ciplak yah!

yg 2 lagik bwh ni sayer snap sndirik.:D






















26 October 2008

tepek pic smlm nih..
habes mkn kat masjid mcm biasa bw anak2 g taman..

Dim Sum

today is saturday..
urmm...bgn pg lewat sket la kann..hari coti u...
abang ajak g makan Dim Sum kat masjid Wanchai..
walla..dr start pose lagi sayer x pi sana..
tepek gambo je la dr dok citer..pics can say a thousand words....:D














25 October 2008

VC & topi koboinya..

semlm g opis myhubby,sayangku balik lewat lak smlm..
"sian sayang..byk kije yerk..??
sayer pegi utk teman die okay!!bkn nak nyebok..
lg pulak myhubby mmg suka aii dtg teman dia..kan sayangg..?!
huh...gamba mesti amik beb..!!
peratikan la topi koboi yg terletak elok di dindingnye nih..
ada ke org decorate bilik opis p letak topi koboi korang?!
seyes..aku nak tergelak ngan kebolehan suamiku ini menghias gunakan topi koboinya itu..kui3
jgn mare ye yangg..
apa kes nih sayangg..??!ke ilham dr citer
'brokeback mountain' nih..haha

ngah kusyuk n tawaduk wat kije..brsulam senyum simpul lagik.. tau bini amik gambo ni haa..hikss..


"yangg..tgk sini,nak amik gamba.."thnx atas kijesama anda okeh!!gamba anda telah selamat diblogkan..kui3

main candid je nih..huhu


Petang lak dlm kol 4lebey bawa kakak ngan adik turun main kat bawah..
kakak dah rengek2 ajak p main kat taman..
bawa la..budak2 tu xbape hepi agaknya dok trkurung kat rumah..
kita pun kalo xkuar leh gilos punya borink..apa idaknya..dah sokmo terperap je kat umah kann...

Baby's Clinic

anak omputeh sorang nih bkn main melalak kena inject

Semalam xleh nak update..
pg tu bw nafeesa g check-up..
sesambil tu dok snap pic kat baby clinic tu.
benda xde hape pon...saje je dok amik gambo.huhu..

23 October 2008




tembak ngan DSLR..jadik sket2 je blur kat blkg tuh..
harus kena blaja lagi nih..:)

Awek Tudung



haha..ye ye aje titlenya..
Semalam dak tisya dok main2 tudung mamanya..
dok sarung2 kat palenya xkena aje..
suh plak kita pakaikan..
bestu..kena ngan mama dia..
tolong pakaikan..suh dia tunggu nak amik gambo skali..kui3
geli hati ayahnya tgk si kakak pakai tudung..xpakai baju..

21 October 2008

Jiwang pulop!

boring banget gue disaat ini..
sayangku ade kije..g jemput tamu kat airport..
tgh malam nnt baru sampai umah kowt..
anak dara 2org tu dah titun..

mama layan jiwang le pulop mlm2 nih..
meh awak2 sekalian..layan lagu ngan lirik ni haa..huhu
suka banget gue ama ini lagu..
dok ulang2 sajok..hikss
errr..awak suma dengarin kat youtube aja yah..
ni gue sertakan lyricnya...kui3
Lagu : Cinta yg Sempurna-Kangen Band

Bagai bintang dilangit
Begitu cinta kita
Tak kan pernah binasa
Meski terhapus masa

Terima kasih tuhan
Kau telah sempurnakan
Telah engkau ciptakan
Dia untuk diriku

Aku bukan pujangga
Yang pandai rangkai kata
Yang ku punya hanyalah
Hanya segenggam cinta

Saat kita melaju diatas dua roda
Pegang erat pundakku saat meninggalkan ku

Lupakan aku bila itu terbaik untuk mu
Jangan pernah kau tanyakan cinta yang tersisa
Yang kau pun tak punya
Biarlah

Aku akan pergi
Tinggalkan semua
Cinta ini selamanya

Patahkanlah sayapku
Saat aku mencoba
Berpaling dari kasih dan sayangmu
Maka bunuhlah aku bila aku mencoba
berpaling dan mencari penggantimu..

Nyonya Poyos!!

seb baik de gamba aku ngan 'menate' nih..ni le tram slowrock tuh..huh..


huhu...apa punya 'soii' la arini..
korang nak tau apa pasal..
pagi tadi aku g market nak carik brg basah..
mula aku g market kat central bawah ni..
tgk xbyk apek2/nyonya2 ni jual ikan...
so aku terus amik tram nak g Wanchai market..
citer sblm aku nak amik tram ni la..
tram ni org kat sini pggl ek..kalo ikut pahaman kita..
ala2 ketapi..tp ni jenis yg slowrock punya..atas jalan raya..
dah la..aku bkn nak cita pasal bendalah ni..
tapi berkait gak la kann...
SEB BAIK AKU XKENA LANGGAR WEII...dush..dushh...!!(kat nyonya bawak tram nih)sbb malukan muka aku!!
HAMPEH punya tram...
org sume tumpu prhatian kat aku..'femes lemes' lak aku arinih..huhu
nyonya bawak tram tu siap benti sound cho che cho che kat aku..guna bahse dia..
adoii..korang bygkan la..aku snsorang..kalo ada mylaki leh la gak aku menyelit bwh ktiak laki aku tuh..
pssttt...ekceli aku yg salah kowt..
aku leh ralit plak nak lintas tu..
pakai ikut bontot org je..
adoiyaii..nangis aku weii..korang caya...??
syukur alhamdulillah..aku xde pape..
huhu..terus tepon hubbyku nak ngadu..
sok sek sok sek cite..gitu gini pe sume...
hubby pun kata...'la camne leh jadi camtu..sabar ye yang..xde pape tu...
balik umah tgk gamba abg...kasik tenang sikit..chaiitt..sabo je la laki aku nih..
sayer ngah trauma..takut2..gelabah..sume rasa..wat lawak lak..
dah la..stop cite kat sini..
korang pun ingat2 la eh...hati2 brjalan ditepi2 jalan..huhu..
jgn jadik cam sayer arini..ralit betol..(arini je nih..hr lain xprnh lagik woo)
tu yg terkezzut tahap cipan kene sergah tuh..adooiii....

HK FLOWER SHOW



with kak lynn




oppss..ni bkn gambo bebaru ni yek..

ni citer bln 3 yg lalu..tahun ni gak..

almaklum le awal2 raya aritu baru aii create blog kann..hikss..

g HK flower show ngan member kat sini..kak lynn n azmeel..

ekceli msia pun turut amik bahagian taw..

mmg superb la msia punya..antara lenlain..pada kitorang laa..chaiyokk...chaiyokk!!

so layan gambo je la ye..huhu..