17 May 2009

Feesa not well...:(

nafeesa not well...hari ni hari kedua demamnya..
semalam mamanya tak boleh tido lena..
selalu tersedar tgk feesa tgh tidur...
badan feesa panas sgt semalam..hmm..:(
kesian feesa menggigil2 bila mama jelum dgn air asam jawa tu..

agaknya feesa demam nak buleh bercakap kot..nak besar..
tak pun nak tumbuh gigi lagi..ye ke nafeesa..??
kalo la betul proses2 gitu perlukan feesa demam..
hmm...susah hati la mama awak sayang...
tak lalu hati mama tgk awak demam...
bagi mama je sayang..demam awk tu..

p/s: get well soon..mama doakan sayang..

15 May 2009

Award Terima Kasih...

dapat award ni dari uncle dot..
ye..saya didenda sbb lalu tempatnya...
tapi denda2 pun saya dapat award tau..
heee..tenkiuq uncle dot ye..
saya dah gantung kat sini ha..
lenkali bole kasi lagi...;)


14 May 2009

Makan petang...

masa kecik2 dulu..even until now kalo ptg2 kan..
sambil duduk2 kat rumah ke..duduk2 atas buai dpn umah tu ke..
my mom selalu buat cekodok ikan bilis nih...
kira ni salah satu feveret aku la masa kecik2 dulu...heee
then aku suka kalo cekodok bilis ni digoreng garing..
mmg layan kalo tgh panas-panas tu...

so even bila dah kawen..dah beranak pun..
aku selalu akan buat cekodok ikan bilis ni dimasa2 santai juga tak santai...
ye la..kenkadang tu my hubby mintak nak makan cekodok tgh2 malam..
org dah nak masuk tido..time tu la dia nak cekodok..haihh...
nasib la dapat isteri solehah mcm saya ni...
buatkan cekodok dgn senang hati walau pun muka dah tepek krim bagai...ngeeee^_^


cekodok ikan bilis..

so dipendekkan citer...
saje nak gtau ni la menu makan ptgku hari ni...
heee..sedap weii...
hidang panas2 ngan teh o yg panas jugak...
wah...*heaven*...;p

*****************************************************

yg ni lak menu makan ptg semalam...
adik beradik cekodok jugak la..

tp dipanggil cucur badak...
korang jgn gatai2 ye tanya mana badaknya...
ada gak yang kene geget2 ngan aku nnt...ngeee...^_^

inti dalamnya..

cucur badak...

kutip award lagi..(^_^)

satu atau boleh dikatakan dua award lagi aku dpt hari ni..huhu
award kaler hijau yg cantik ni dtg dr kak neeza..
katanya,sume followers harus amik..
dan harus gantung leklok kat blog masing2..*ni sayer yg kata*..;p

oh!bila la saya nak boleh ada 100 org followers ye korang..
bape bulan..bape tahun lagi ntahnya...huhu

apapun..big mmuuacchh la kak for u..heee..

Award again..fr kak vender.

Assalamualaikum...

sekali lagi blogku ini diberi award beserta tag skali..
this award datangnya dr kak ct..
apapun.thanks utk kak ct dan pemberi award ini..
2nd award nih..rasanya lah..huhu..^_^
heee...i likee....the best blogger award u...
bukan calang2 ye..bukan seposen dua ok..hiks
ingat artis je ke leh dpt award2 nih..


ermm...layan tag pulak..

1. Anda seorang bintang??
ye..saya berbintang Aries..buleh..?!

2. Berapa bintang penulis harus bagi utk blog anda? ..up to u..ngee....!!!

3. Adakah penulis seorang yg sombong?
eh..xla..kalo dia sombong,saye xdpt award ni taw..tol x kak..?!heee

4. Dari mane anda mengenali blog penulis?
dr mana ye...dr tuan punya blog kot..coz sblm tu,dh kenal kak ct dlm forum..

5. Anugerah ini ada berapa warna?
ada empat..hitam,kuning,biru dan putih..

pastu kena kongsikan ngan 3 org blogger..
sape yer..rasanya masuk blog sesape sume dah ada..okela,nurul nak kasi pd follower nurul sume..mana yg belum ada silakan ambil ye..

13 May 2009

blog walking-keje hr ni..huhu

baru selesai bekfest..burrpp..alhmdulillah..
pagi ni makan bihun goreng ngan minum milo je..
pasni lak..baru nak mandi..nak pakei wangi2..huhu
lambat sket mandi ini hari..isi perut dulu wei...

hari ni saye nak isi masa nak jenjalan kat blog korang sume..
anyway,I will try update my blog ptg2 nanti ok..
bye..muacchhh!!!

12 May 2009

Sunny..

semalam main2 msg ngan membe kat msia..
ye lah..itu aktiviti aku kalo xde keje..
sampai kredit pun habeh le..
dia dok citer kat M'sia skang panas..

woo..sini pun dah panas lah beb..
lagi pulak kat sini..xde shade..
paling2 kalo nak rasa selesa..nak rasa sejuk kalo kuar tu..
harus masuk mall ke..masuk pacific coffee ke..
dah le xde pokok2 besar boleh berteduh..
kalo ikut ramalan cuaca,temperature range kat sini 30-32 degree..
tu pun rasa sangat panas woo..
lain sgt banding ngan Msia..
kat tempat kita ada la jugak angin sepoi2 bahse kan..
panasnya kat sini punya la berbahang..tak de lansung angin..
kiri,kanan,depan belakang bangunan..
mana la tak panas berkuwapnya..
nak kuar pun rasa malas je..xselesa lansung kalo kuar pun..

cuaca panas ni dah mula sejak bln lepas..
dan akan berterusan sampei le ke bln 10/11 nnt..
so,aku ada 5/6 bulan lagi nak tempuh musim panas ni..
aduii...dah le tgh memboyot bawak perut..
nak kuar lagi pulak la kan..
rasa nak cepat2 je bersalin...huhu..

09 May 2009

Lepat labu..

kenyang makan mee kari umah membe td..
burrpp!!alhamdulillah..
tapi tekak ni teringin pulak nak makan yg masam2 le..
kalo le dpt hirup tom yam panas2 time ni..wahhhh...sorga..!!
ish..ish..mana nak cari kedai tom yam mlm2 ni.. haizz...

semalam plak teringin nak makan lepat labu..
"bukan salah ibu mengandung" okay..(^_^)
so,semalam buat la sket..kang kalo tak buat,
meleleh plak ayaq liur jr dalam perut ni ha..

lately,aku mcm rase sangat2 taw.....sangat2 rase nak makan lepat labu,
pengat labu,bingka labu..cekodok labu..
pendek kata mendalah yang ber'labu' la..
xtaw le..tekak ni pandai2 plak mereka2 nak makan itu ini..
haizz..mana la bdn kau ni x makin besau nurul oii....

then,hari tu pesan le kat hubby beli labu,
balik2 rumah labu lain la pulak yg dibelinya..
ish..ish..ade ke plak labu buat sayur dihangkutnya..
alahai sayang..lenkali tgk bebetul ye..!!

xpuas hati lg tu..niat tu nak makan ptg smlm jugak..
gagah suruh bibik plak kuar p beli labu..
ye la,daun pisang dah ade..kang kering gitu je kan..

akhirnyaa korang.....
tercapai gak hasratku nak makan lepat labu semalam jugak...
hurmm...baru puas hatiku..heee..
meh tgk lepat labuku..;D

mula2..buang kulitnya yg keras..;p

si anak gadis ni pun menyibuk gak nak buat..asing sket utk dia..

pastu letak dikukusan..

pastu....siap..!!heee..bole bantai dah!

08 May 2009

Dpt award u..!!

masuk blog kak neeza td,tgk2 nama saye naik la..
tersenarai utk mengambil award nih..
terima kasih bebanyak ye kak..
tapi ianya bukan sebarang tepek ye..ada syaratnya..
kena jawap soalan pulak daa..
ok..!ok!!mudah je pun...

syarat2 utk terima award ni adalah :-

1 - Pastikan jantina anda adalah perempuan
oh!! sudah pasti la..saya perempuan tulen u..

2 - Copy badge sebagai award anda
Sudah seperti yg di atas.

3 - Nyata 7 sebab kenapa anda bangga menjadi perempuan..

oh,sebabnya :-

*saya telah dilahirkan menjadi seorang perempuan yg sempurna.Alhamdulillah.
*perempuan ni bila bermanja2 nampak comel je kan..
cuba kalo lelaki lak..huh!ampun dech..!!haha
*boleh pakai baju/seluar dalam mcm2 style..nak yg bintang2..
nak yg ropol2..sume buleh kan..huhu
*sbb aku dapat rasa jerit perih melahirkan anakku sendiri.
*sbb perempuan selalu didahulukan...selalu org sebut.."ladies 1st"kan..
*kalo ada jerawat batu,buleh cover2 ngan make-up..ye x..;p
*last but not least,bila dh jadi isteri org..kalo mintak perhiasan
mcm barang kemas ke,handbag ke kan...sure hubby saya kasi..
betul tak sayang"...*kelip2 mata penuh harap*;p

Ok..!!Done.
Saya nak kasi award ni pd sume follower saya..
mana yg dah buat,abaikan je ok.
daa..daa..

07 May 2009

SELAMAT HARI IBU..2009

Lusa(bersamaan 10 mei) adalah hari ibu..
so,dikesempatan ni nurul nak wish
SELAMAT HARI IBU TO MY DEAREST MUM..
dan..
SELAMAT HARI IBU buat kalian semua yg bergelar ibu..
juga untuk semua ibu2 di segala penjuru arah mata angin..

"mak..tanpa mak siapalah saya..."
terima kasih kerana telah melahir dan membesarkan saya selama ni..
huhu..
tetiba lak sebak wei...
teringat lagu allahyarham P.Ramlee ni..
"ibu...ibu...
"engkaulah ratu hatiku..
"bila ku berduka..engkau hiburkan selalu...
"ibu...ibu...engkaulah ratu hatiku..

apapun,pada aku hari2 adalah hari ibu utk mak aku..
I LOVE YOU SO MUCH MAK!!

tengok rumah!

holla..!!
haihh..benonya ada keje nak buat..
lom masak lagi nih..hubby nak balik lunch nnt..
erk!!kantoi..!!
syg!!..ai xngadap pc sokmo ye..!!ni pun jap je..
xlama mana pun..aicehh..mcm le laki aku tu kejam yek!
fyi,hubby ai very the tak kisah taw..huhu..;p
pendek kata,kalo aku hidang mkn nnt,
telo mata kerbau pun dia ngap je..
xde komen apa2 dah..
senangnya nak layan awk sayang...:)
untung saye taw dpt awk..hehe..

okela..
semalam aku p tgk rumah kat area sini..
ekceli,bulan 7 ni aku harus pindah..erk!!mmg kena pindah pun..
landlord nak jual rumah ni daa..
kalo dok menyewa ni,meme gini la dop..
ada dua rumah je pun yg kosong dekat2 nih..
aku ngan hubby sengaja xnak p jauh2 pindah..
ni pun kalo jadi,pindah block sebelah je..
ikutkan byk lagi boleh tgk..kat luar2 sana nun..
tapi malehla..sbbnya kami dh biasa ngan keadaan kat sini..
hubby p keje pun senang..
hospital pun dekat kalo aku nak deliver nanti..

hurmm..bila mengenangkan ye dok..
bulan 7 tu aku dh sangat sarat bawak perut ni ha..
ye la..due dah le bulan 8..
riso lak aku.. mana tau kot2 terberanak lak masa sibuk2 pindah tu..
adeila,mintak2 le tak..
harap2 semuanya baik2 je..
Amin..
semalam aku snap sikit pics dlm rumah tu..
kecik jah rumahnya compare ngan rumah yg aku duduk skang..
tp xkisah la..asal selesa je..ok dah kat aku..
tapi tecik2 pun sewa 40k hk dolar okay..
nasib bukan kuar duit sendiri..
kalo x,tak cukup makan le aku...huhu..

ni m/bedroom..buleh tahan luas gak la..
penting luas2 ni!!senang aku main kejo2 ngan hubby..hikss..;p

ni ruang tamu..sedang elok je la kan..

ni dapur..dapur adalah sangat kecik..tp dok tempat org ni okela..sape je nak dtg ye dak..

06 May 2009

My new handbag!

Citer lama dah ni..
patutnya entry ni dibuat masa befday aku yg lepas..
tapi dah main tangguh2..
sampai la ni baru nak wat ha..
apapun,aku tersangat la suka hati..
yg aritu aku cakap happy rasa nak lompat2 tu kan..
sebabnya aku dah dapat handbag yg
menjadi 'pojaan hatiku' (ahmad nisfu style..)hiks..

TQ hunny bunny..
nah..muachh satu bakul utk awak sayang..
coz hadiahkan sayer handbag Coach masa befday aritu..suke sangat2 taw..heee...
tak sangka dpt jugak aku sangkut beg ni atas bahuku..huhu

to my dear hubby ( i know u'll read this)" thank you so much sayang!
I know it cost u a lot and i certainly love this bag...
I love you so much! DULU KINI & SELAMANYA " mmmuuuaahhh!!

meh tgk apa di dlm..

emm..my new handbag!..;)


tgk dalam sket..emm..just nice! i likee..

heee...lom bayo lg..sempat posing jap dlm butik..;p

05 May 2009

I Hate Swine Flu!!

ye!mmg aku rasa semacam bila dgr virus ni..
merimas kepala otak..bikin hati jadi risau je..
xsangka kat hk ni dah sampai virus tu..
dah ramai org yg dikuarantin..

aku pun takut nak p market dah..
nak lalu depan kedai yg gantung bendalah tu pun aku dah benci...
korang tau la market kat sini camne..
nak xnak kena lalu depan tu jugak..
sangat2 meluat aku rasa..
biorlah aku makan telo masin hari2..aku sanggup!!

dan skang aku sekeluarga amik langkah berjaga2..
xkeluar rumah..anak2 pun tak g memana..
kita xtaw apa akan jadi kan..
hubby p keje aku suruh pakai mask tu..
hati sangat risau korang..
apa nak jadi dunia sekarang..
dah macam2 penyakit yg datang..

Ya tuhan,
hindarkan kami semua dr penyakit ini..Amin.

pic ni aku sempat snap masa lalu depan metropark hotel..
dimana mexican yg +ve ada flu tu menginap..
org2 kat dlm hotel tu sume xleh keluar..
boleh nampak polis ngan wartawan penuh kat depan tu..
aiseyy!!!mcm reporter lak ai nih..kui3..;p
sorry ye!gambo blur sket..

28 April 2009

Koktail custard

semalam teringin pula mak buyong(aku le nih..)nak makan koktail cstard ni ha..
tengok cara buatnya mcm mudah..
bahan2 pun semua ada kat rumah dah..
so,apa lagi..zasss..!!p dapur terus masak agar2 dulu..
then masak custard..
kejap je rupenya nak buat..kui3..

ni le dia dessert yg akan ku buat lepas2 ni kalo jamu org..
coz sangat2 mudah penyediaannya..huhu

27 April 2009

what's MC??

murningg!!
salam hari isnin korang sumer..
mana yg bekerja,selamat bertugas ye..
utk kak vender,no more monday2 blues okay!
hehe..slalu tgk kat status YM akak gitu kalo hari Isnin..;)

semalam aku teman akak sorang ni p hospital..
period pain dia teruk sangat..
kesian,suami dah la jauh kan..
so,hari ni dia kena jumpa Gynae..semalam kan ahad,doc xde..
just ambil ubat utk stop bleeding je..



alkisahnya,akak ni nak mintak MC utk hari ni la kan..
dh settled bayar bil bagai..dia tanya la kat nurse tu,boleh tak dapatkan MC utk esok..(utk hari ni la..)
dengan berkerut2 dahi..tergaru2 kepala yg tak gatalnya nurse tu..
dia pun tanya balik..What's MC??!!master of ceremony??master of cervices??
kah..kah..kah!!aku mmg tergelak beso masa tu..;D
akak tu pun jawap,Medical certificate la nurse..(ada 'la' lagi tu..)ckp ngan chinese ni..huhu..
tak tahan aku..
nurse tu pun masih lagi tak faham..Medical certificate??dia tanya lak..
last sekali akak tu cakap nak mintak cuti...!!
sekali nurse tu jawap balik...
haiiyaaaaaa!!!sick leave maa!!
kannn....
aku yg ada masa tu punya la tergelak beso..
bukan apa,nak mintak cuti..bising2 pulak kat depan kaunter..

hahaha..okayla,tu je aku nak citer..
nak p mandi dulu..daa..daa..