09 May 2009

Lepat labu..

kenyang makan mee kari umah membe td..
burrpp!!alhamdulillah..
tapi tekak ni teringin pulak nak makan yg masam2 le..
kalo le dpt hirup tom yam panas2 time ni..wahhhh...sorga..!!
ish..ish..mana nak cari kedai tom yam mlm2 ni.. haizz...

semalam plak teringin nak makan lepat labu..
"bukan salah ibu mengandung" okay..(^_^)
so,semalam buat la sket..kang kalo tak buat,
meleleh plak ayaq liur jr dalam perut ni ha..

lately,aku mcm rase sangat2 taw.....sangat2 rase nak makan lepat labu,
pengat labu,bingka labu..cekodok labu..
pendek kata mendalah yang ber'labu' la..
xtaw le..tekak ni pandai2 plak mereka2 nak makan itu ini..
haizz..mana la bdn kau ni x makin besau nurul oii....

then,hari tu pesan le kat hubby beli labu,
balik2 rumah labu lain la pulak yg dibelinya..
ish..ish..ade ke plak labu buat sayur dihangkutnya..
alahai sayang..lenkali tgk bebetul ye..!!

xpuas hati lg tu..niat tu nak makan ptg smlm jugak..
gagah suruh bibik plak kuar p beli labu..
ye la,daun pisang dah ade..kang kering gitu je kan..

akhirnyaa korang.....
tercapai gak hasratku nak makan lepat labu semalam jugak...
hurmm...baru puas hatiku..heee..
meh tgk lepat labuku..;D

mula2..buang kulitnya yg keras..;p

si anak gadis ni pun menyibuk gak nak buat..asing sket utk dia..

pastu letak dikukusan..

pastu....siap..!!heee..bole bantai dah!

7 comments:

atty's said...

selamat hari ibu..rajinnya nurulz

Ena said...

rajinnye dia buat lepat labu.. lepat pisang pandai buat tak ihiks..

ct rahani said...

selamat ari ibu nurul..

nampak sedap lepat labu nurul.. klu akak lak suker lepat pisang.. labu2 kureng sket.. hehehe..

Fauzieah said...

Pandainyer nurul buat lepat eh..
akak pun tak penah buat..pasal tak brape minat..biasa makan lepat bising..lepat ubi jek..lepat labu jarang jumpe laa..

neezareef said...

pndainye nruul wat lepat labu..cantik je...

anak dara pn rajin tlg bgs tul

sweetfiza said...

wah selera mak buyung ni ...
mcm2 ek..
mcm fiza ari tu teringin sgt nak mkn lepat ubi...
alhamdulillah dah dapat dah ..
tp beli je ...
kurang rajin nak buat2 ni ..hehehe

que_zul said...

qq suka lepat labu ni..tp tk penah wat la..tak penah jumpa org jual pun..selalu kwn mak yg wat...