07 May 2009

tengok rumah!

holla..!!
haihh..benonya ada keje nak buat..
lom masak lagi nih..hubby nak balik lunch nnt..
erk!!kantoi..!!
syg!!..ai xngadap pc sokmo ye..!!ni pun jap je..
xlama mana pun..aicehh..mcm le laki aku tu kejam yek!
fyi,hubby ai very the tak kisah taw..huhu..;p
pendek kata,kalo aku hidang mkn nnt,
telo mata kerbau pun dia ngap je..
xde komen apa2 dah..
senangnya nak layan awk sayang...:)
untung saye taw dpt awk..hehe..

okela..
semalam aku p tgk rumah kat area sini..
ekceli,bulan 7 ni aku harus pindah..erk!!mmg kena pindah pun..
landlord nak jual rumah ni daa..
kalo dok menyewa ni,meme gini la dop..
ada dua rumah je pun yg kosong dekat2 nih..
aku ngan hubby sengaja xnak p jauh2 pindah..
ni pun kalo jadi,pindah block sebelah je..
ikutkan byk lagi boleh tgk..kat luar2 sana nun..
tapi malehla..sbbnya kami dh biasa ngan keadaan kat sini..
hubby p keje pun senang..
hospital pun dekat kalo aku nak deliver nanti..

hurmm..bila mengenangkan ye dok..
bulan 7 tu aku dh sangat sarat bawak perut ni ha..
ye la..due dah le bulan 8..
riso lak aku.. mana tau kot2 terberanak lak masa sibuk2 pindah tu..
adeila,mintak2 le tak..
harap2 semuanya baik2 je..
Amin..
semalam aku snap sikit pics dlm rumah tu..
kecik jah rumahnya compare ngan rumah yg aku duduk skang..
tp xkisah la..asal selesa je..ok dah kat aku..
tapi tecik2 pun sewa 40k hk dolar okay..
nasib bukan kuar duit sendiri..
kalo x,tak cukup makan le aku...huhu..

ni m/bedroom..buleh tahan luas gak la..
penting luas2 ni!!senang aku main kejo2 ngan hubby..hikss..;p

ni ruang tamu..sedang elok je la kan..

ni dapur..dapur adalah sangat kecik..tp dok tempat org ni okela..sape je nak dtg ye dak..

06 May 2009

My new handbag!

Citer lama dah ni..
patutnya entry ni dibuat masa befday aku yg lepas..
tapi dah main tangguh2..
sampai la ni baru nak wat ha..
apapun,aku tersangat la suka hati..
yg aritu aku cakap happy rasa nak lompat2 tu kan..
sebabnya aku dah dapat handbag yg
menjadi 'pojaan hatiku' (ahmad nisfu style..)hiks..

TQ hunny bunny..
nah..muachh satu bakul utk awak sayang..
coz hadiahkan sayer handbag Coach masa befday aritu..suke sangat2 taw..heee...
tak sangka dpt jugak aku sangkut beg ni atas bahuku..huhu

to my dear hubby ( i know u'll read this)" thank you so much sayang!
I know it cost u a lot and i certainly love this bag...
I love you so much! DULU KINI & SELAMANYA " mmmuuuaahhh!!

meh tgk apa di dlm..

emm..my new handbag!..;)


tgk dalam sket..emm..just nice! i likee..

heee...lom bayo lg..sempat posing jap dlm butik..;p

05 May 2009

I Hate Swine Flu!!

ye!mmg aku rasa semacam bila dgr virus ni..
merimas kepala otak..bikin hati jadi risau je..
xsangka kat hk ni dah sampai virus tu..
dah ramai org yg dikuarantin..

aku pun takut nak p market dah..
nak lalu depan kedai yg gantung bendalah tu pun aku dah benci...
korang tau la market kat sini camne..
nak xnak kena lalu depan tu jugak..
sangat2 meluat aku rasa..
biorlah aku makan telo masin hari2..aku sanggup!!

dan skang aku sekeluarga amik langkah berjaga2..
xkeluar rumah..anak2 pun tak g memana..
kita xtaw apa akan jadi kan..
hubby p keje aku suruh pakai mask tu..
hati sangat risau korang..
apa nak jadi dunia sekarang..
dah macam2 penyakit yg datang..

Ya tuhan,
hindarkan kami semua dr penyakit ini..Amin.

pic ni aku sempat snap masa lalu depan metropark hotel..
dimana mexican yg +ve ada flu tu menginap..
org2 kat dlm hotel tu sume xleh keluar..
boleh nampak polis ngan wartawan penuh kat depan tu..
aiseyy!!!mcm reporter lak ai nih..kui3..;p
sorry ye!gambo blur sket..

28 April 2009

Koktail custard

semalam teringin pula mak buyong(aku le nih..)nak makan koktail cstard ni ha..
tengok cara buatnya mcm mudah..
bahan2 pun semua ada kat rumah dah..
so,apa lagi..zasss..!!p dapur terus masak agar2 dulu..
then masak custard..
kejap je rupenya nak buat..kui3..

ni le dia dessert yg akan ku buat lepas2 ni kalo jamu org..
coz sangat2 mudah penyediaannya..huhu

27 April 2009

what's MC??

murningg!!
salam hari isnin korang sumer..
mana yg bekerja,selamat bertugas ye..
utk kak vender,no more monday2 blues okay!
hehe..slalu tgk kat status YM akak gitu kalo hari Isnin..;)

semalam aku teman akak sorang ni p hospital..
period pain dia teruk sangat..
kesian,suami dah la jauh kan..
so,hari ni dia kena jumpa Gynae..semalam kan ahad,doc xde..
just ambil ubat utk stop bleeding je..



alkisahnya,akak ni nak mintak MC utk hari ni la kan..
dh settled bayar bil bagai..dia tanya la kat nurse tu,boleh tak dapatkan MC utk esok..(utk hari ni la..)
dengan berkerut2 dahi..tergaru2 kepala yg tak gatalnya nurse tu..
dia pun tanya balik..What's MC??!!master of ceremony??master of cervices??
kah..kah..kah!!aku mmg tergelak beso masa tu..;D
akak tu pun jawap,Medical certificate la nurse..(ada 'la' lagi tu..)ckp ngan chinese ni..huhu..
tak tahan aku..
nurse tu pun masih lagi tak faham..Medical certificate??dia tanya lak..
last sekali akak tu cakap nak mintak cuti...!!
sekali nurse tu jawap balik...
haiiyaaaaaa!!!sick leave maa!!
kannn....
aku yg ada masa tu punya la tergelak beso..
bukan apa,nak mintak cuti..bising2 pulak kat depan kaunter..

hahaha..okayla,tu je aku nak citer..
nak p mandi dulu..daa..daa..

25 April 2009

HEPI WEEKEND!

hi uols!!!
salam pagi sabtu..selamat bercuti pd yg bercuti..
jam di sini skang menunjukkan pukul 7.35 pagi..
haiihh..!!awal aku mangun hari cuti ni ye..
biasanya..dok terselit lagi bawah ketiak hubbyku itu..hikss

ekceli,hari ni aku kena attend meeting..
haa..jangan main2 kau..
surirumah pun kena meeting bagai kat sini taw...uff..!!
meeting pukul 11pg nnt..
tapi semua yg dtg harus bawa makan sikit sorang..potluck gitu!
aku kena bawa air minum..
bkn kena la..mmg aku saja pilih bw air minum..sonang!!
so plan arini nak buat air bandung cincau...
hurmm...camne rasa la air aku tu nnt...
sbbnya aku mmg jarang buat air tu...huhu..
peduli la labu....

okela korang,kita jumpa lagi..
neway,selamat berhari minggu utk uols sumer..BYE!!

20 April 2009

Birthday girl..

oh!ingat nak update hari minggu lepas..
tp,xsempat sajork..xde masa..
ni kira citer dua hari lepas le nih..

ok,selang sehari lepas befday aku,befday batrisyia plak kan..
so kitorang tak buat party2 kat rumah la..
kebetulan hari yg sama,offc ayahnya buat bbq..
so kitorang join sekaki la..
nnt kalo buat kat rumah,xboleh la pulak nak p offc ayahnya tu..

apapun,sekali lagi mama nak ucap..
selamat ulang tahun sayang mama NUR AMNI BATRISYIA yg ke 3thn..
semoga membesar menjadi anak yg solehah..Amin.


okela,kita layan je pics yg diambil masa sambut befday kakak ngan mamanya...;p

befday gurL..nasi ayam..bkn aku masak eh..aku tukang makan..;)

17 April 2009

It's MY BIRTHDAY!!!

Yes, it's April 17th again,and that means it's my birthday!
it is official i am 23 years old..

alhamdulillah..syukur..Allah s.w.t masih memanjangkan umur ku..

oh!23 dah umur aku..anak pun nak masuk 3 dah..huhu

sedang elok je..umur 30 nnt..anak sepuluh..wah!!boleh gitu..;p

apa yg aku harapkan..semoga aku akan selalu sihat.. dan dijauhkan dr segala penyakit..Amin.

16 April 2009

entry xde tajuk..;)

pasni nak kuar..jumpa hubby kat Central..
nak p tempah kek hari jadi si batrisyia...
lusa hari jadi dak tisya ni yg ke 3..


tempah kek kat haagen' daaz..
kek aiskrim..*yum..yumm..*;p
oh!besok hari jadi mamanya pulak..huhu
ekceli kami anak beranak selang sehari bfdaynya..
hari ni bfday atoknya,esok mama,lusa lak kakak..
berderet tiga hari..

okela..nak siap2 dulu..
nanti baru sambung lagi..
choww..!!

15 April 2009

2 kilo..huhu..;p

adus!malehnya rasa nak mandi..
sini hujan la plak..

baru balik nih..
td p jumpa dokter..monthly check-up..
dapat tgk lagi jr dlm peyut nih..
skang dh 22weeks...
alhamdulillah..semuanya oke..
oh!xsabarnya nak tunggu anak mama ni kuar..

td timbang berat..
aiseyy..naik 2kilo you..dlm masa 3minggu je tu..
camne le rupe kalo 6/7 bulan nnt..
mau mcm mak penguin aku nih..huhu

this time,cnfirm!aku bakal dpt bb boy..
td nmpak sgt dh 'bebird' anakku..alhmdulillah..
syukur..aku harap semoga semuanya baik2 saja..

sekian..


sidai muka plak!!

tag fr kak vender

hye korang!
murningg..!
dh bekfest ke..?!sayer baru je lepas ni..
mkn roti bakar sapu coklat..minum susu anmum..;)
burPP..!!alhmdulillah..kenyang sudah.

okela..hari ni nak bayar hutang tag dr kak vender..
sbnrnya byk hutang tag yg xdibayar sblm2 ni..
tp yg dr akak comey sorang ni nampak senang je..
so buat cepat2 la sebelum jadi pekasam..:p

jom layan tag ni dulu :-


Nama Timangan anda:
nurul - boleh kata kebanyakan kengkawan panggil aku ngan nama ni..
manja - wahh!!jgn xtaw ye..sume sedara mare,adik beradik,mak ayah panggil aku ngan name nih..(anak fomfuan sorang le katekann..);p
nurulz - nama yg diguna dlm salah satu forum..kui3..(cilok dr kak vender je nih..)
mama - anak2 aku panggil le...(timangan jugak kann nih..);D


Anda seorang yang:
~ seorang yg simple..
~ banyak cakap kalo dh kenal orang..
~ ada angin jugak..bkn kepala angin ye..!!dah le..gtau sket2 sudahh..buat syarat.

Insan teristimewa??Describekan dia terlalu Istimewa di mata anda:
oh!!siapa lagi kalo bukan suami dan anak2 ku itu..kerna,kehadiran mereka dh melengkapkan kehidupan aku sebagai seorang wanita..

Lagu kesukaan anda:
~ semua lagu yang sedap didengar..dikir barat yg sedap pun ku layan jugak..huhu
(pengaruh laki aku le nih..);p

Makanan kesukaan anda:
asal benda tu halal,sume aku tibai...

Warna kesukaan anda:
~ hitam,putih..ala2 taik cicak gitu..;p

Tiga benda mesti ada dlm beg anda:
~ purse
~ lip balm
~ h/p

Kali terakhir masa anda menangis & amp; kenapa:
nangis..??ntah le..tak ingat..buat2 nangis nak anak2 pujuk ade la..yg tu semalam..:)

Tag 6 rakan anda:
tak nak tag sesape la..boley..??rasa macam sume dh dpt je..tp,mana yg belum dpt tu..kalo sudi buat la ye..

oke..sekian sajork..

13 April 2009

sengal

mata sangat sengal hari ni...
ingat nak buat tag dr kak vender..
wah..!!itu kakak sgt rajin bab2 tag org ye..
tapi,sorry ye kak vender..
ini jam xboleh tahan dok depan pc lama2 lor..
itu tag lain hari buat okay,boley..??!...;p
jenjalan blog kengkawan pun belum lagi nih..
awk2 semua..nnt ada kelapangan kita ziarah umah awk semua ye..;D

semalam hati sangat2 hepi...
rasa mau lompat2 ma..tp boleh cover lg..hohoh..
apa yg hepi sgt tu ye..??
ahaa..tunggu le..gue citer punya kat korang nnt..

xpela..kita jumpa nanti..
skang ni sayer nak rehatkan mata kejap..
nak letak hirisan timun atas mataku ini..
uhh!!nyamannya...
rasa nak tersembul dah bijik mata ni keluar..
ni kes ngadap tv..ngadap pc la nih..huhu..
okela korang..daa..daa..

08 April 2009

Marble Cake

mmg harus aku buat entry nih..
kalo tak,xde maknanya aku dok snap gambo bagai kan..
ni projek 2hari lepas..
sgt mengidam nak makan kek marble you..
kalo kat tempat sendiri..beli je kann..
xyah susah2 nak bancuh tepung bagai dah..
isk..jelesnye ngan korang yg leh makan shedap2 tu..

tp dah xde pilihan..nak mkn,harusla buat sendiri kan..
anak2 pun suke makan gak..
tapi tau la..tgn org tak berseni buat kan..
marble dah jadik apa je..
asal ada rasa..boleh la labu..!!..:p


hehe..nmpak sgt tgn xde seni..

meh le jamu mata..;p

epps..!!apa pasat wa rasa cam lom cukop nih...
ohoo..patut le...
pic tukang buat harus ditepek beb...!!..:D

AFC CUP 2009


hye korang..
skang ni aku dah xleh nak update citer setiap hari le nmpknya..
kena selang sehari, xpun selang dua hari gitu..
anak2 ku dah semakin membesar dan semakin menjadik2 nak kaco mamanya
dok depan pc ni ha..adeila..

semalam..teman hubby p tengok bola kat Mong Kok Stadium..
JoHor FC lwn South China..
hubby dpt tiket free..harus la pergi kan..bukan kena bayar pon..
aku ni sebenarnya bukannya kaki tgk bola..
tp,bila duduk je kat kerusi penyokong tu..semangat tu jadik lain..
haha...asal xkena je player habis aku dok komplen..(ni namanya semangat nak kondem org..);p

penyokong malaysia berapa kerat je yang datang...
biasala kalo main kat tempat org..
pasukan malaysia main pun boleh tahan la..
cuma dah xde rezeki kita kan nak menang kat tempat org...
so the result is 2-0..south china la yg menang...blueekk....!!!xsuke!!

dgrnya lepas ni Kedah pulak dtg bertanding kat sini..
harus la kena kumpul org2 malaysia kat HK ni dtg menyokong...
at least ada la semangat player2 kita kan..
ni ada sikit gambo kat sana semalam..


tuan blog harus tunjuk muka dulu yek!!..;p



oke,yg ni pasukan Johor


hmm...xde rezeki..

03 April 2009

return...

Salam buat korang semua..
pekabo weh..??rindunya la kat korang..
hehe..hr ni baru angin nak hapdet blog dtg..(setelah sekian lama bertapa...)kui3...
sblm2 ni rasa..alahai..malehnya..
mungkin sbb bawa budak kot...hehe..
balik cuti dr msia aritu xgtau plak blog ni cuti sampei bile yek..
so sesampainya dr kg...seminggu dua pastu ikut hubby plak p Hanoi..
kat sana xleh nak bertenet lak..laptop xbawa...huhu..
jadiknya terpaksa le peram blog ni..

apapun,entry yg sblm ni kte de janji ngan uols kan,
nak kasik bndalah tu sume..
so,dikesempatan ni..sayer minta maap ye puan2 sekalian..hehe..
balik msia aritu ada bw tp betapa terhadnya waktu yg ada(diisi dgn menyongkek kemana2..)
xsempat le jadiknya...apa lagi nak cek emel..kat umah kg xde tenet lak...nak g cc tertangguh2..
taula kalo dah balik tu..jadual mmg penuh..
walhal benda tu dah ada..alih2 bawa balik hk balik..huhu...
jadiknya korang jgn risau ye..akan diberi cuma kelewatan je la...:)
insya'allah,raya ni kte balik...
so masa tu nnt la kita kasik ye...jgn mare ye sume...tenyum ckettt..:p

dikesempatan ni jugak,(byknye dikesempatan..!!!)..:)
nak kasi taw kat korang semua yg kte bakal mndapat cahayamata yg ketiga...
yup..!!sayer mmg pulun perabeh..buat anak cepat2...hikhik..
skang dah 4mnths..
insya'allah,anak yg bakal lahir ni lelaki...
harap semuanya baik2 je..

so,rasanya cukup setakat ni dulu yek..
kang berderet beno entry ni lak..
jumpa lagi ye...
mmuuuuahhh...!!!kat korang sume yg baca...:p